همشهری آنلاین: صدرنشینی شکننده مونیخ در بوندس‌لیگا این هفته هم ادامه یافت. شاگردان گوآردیولا بازی باخته را پرگل به سود خود پایان دادند و لورکوزن را از صدرنشینی موقت کنار زدند. دورتموند و لورکوزن به کمین کوچک‌ترین خطای مونیخ نشسته‌اند.

bundesliga

هوفن‌هایم یک - بایر لورکوزن دو

هفته نهم لیگ برتر آلمان شامگاه جمعه (26 مهر) با این مسابقه آغاز شد. لورکوزن با دو گل دقایق ۲۶ سیدنی سم و ۷۰ اشتفان کیسلینگ از میزبان پیش بود. سنگربان این تیم در دقیقه ۸۳ مانع ورود ضربه پنالتی حریف به دروازه شد تا همه چیز برای صدرنشینی فراهم شود. البته سرانجام هوفن‌هایم اختلاف را به حداقل ممکن رساند، اما نتوانست از شکست بگریزد. این پیروزی لورکوزن را از شامگاه جمعه تا عصر شنبه در صدر جدول بوندس‌لیگا نشاند.

بایرن مونیخ چهار - ماینتس یک

بایرن مونیخ در پایان نیمه نخست دیدار خانگی، از مهمان خود ماینتس یک بر صفر شکست خورده بود؛ نتیجه‌ای که شاگردان پپ گوآرویدلا را از صدرنشینی به مکان سوم می‌رساند. مدافعین عنوان قهرمانی ۳ جام فصل گذشته اما، در نیمه دوم شاگردان توماس توخل را در هم شکستند. توماس مولر، هافبک تهاجمی ملی‌پوش مونیخ، با دو گل ستاره این تیم در دیدار عصر شنبه بود. بایرن مونیخ با این حساب جایگاه شکننده خود در صدر جدول را حفظ کرد.

بوروسیا دورتموند یک - هانوفر صفر

دورتموند که صدرنشینی لیگ برتر را دو هفته پیش از دست داد، در کنار لورکوزن سایه به سایه بایرن مونیخ را تعقیب می‌کند. این دو تیم تنها یک امتیاز کمتر از مونیخ دارند. دورتموند در هفته نهم با تک‌گل دقیقه چهارم مارکو رویس بازی را به سود خود پایان بخشید. هانوفر که از تهاجمی‌ترین تیم‌های لیگ برتر آلمان برشمرده می‌شود، تا پایان بازی هر چه زد به در بسته خورد.

آینتراخت براونشوایگ دو - شالکه سه

اما پرگل‌ترین دیدار روز شنبه (۱۹ اکتبر/ ۲۷ مهر) در این مسابقه رقم خورد. نخستین گل این دیدار را میزبان (براونشوایگ) به ثمر رساند. در ادامه گل‌ها یکی در میان به ثمر رسیدند. در نهایت اما این شالکه بود که میدان مسابقه را موفق ترک کرد. براونشوایگ آخرین تیم جدول است. پیروزی در این دیدار می‌توانست روحیه تازه‌ای به تیم ببخشد و تیم را دست‌کم این هفته از انتهای جدول خارج کند.

هرتا برلین یک - بوروسیا مونشن‌گلادباخ صفر

هرتا نیز با حداقل گل زده و حداقل اختلاف ممکن از سد حریف گذشت. این برتری حداقلی شاگردان یوس لوهوکای، جای این تیم با مونشن‌گلادباخ را عوض کرد. تا هفته پیش گلادباخ چهارم بود و هرتا برلین ششم؛ این ترکیب در این هفته برعکس شد. هرتا برلین که در ابتدای فصل جاری به دسته برتر برگشته، در صورت ماندن در این جایگاه، یکی از نمایندگان احتمالی آلمان در لیگ قهرمانان اروپا در فصل آینده خواهد بود.

وردر برمن صفر - فرایبورگ صفر

در دیدارهای روز شنبه دو تساوی هم رقم خورد. در یکی از این مسابقات فرایبورگ، تیم هفدهم جدول، در برمن به تساوی بدون گل رضایت داد. این تیم تا اینجا یکی از نمایندگان سقوط به دسته پایین‌تر است. در سوی دیگر میدان این مسابقه برمن بود که با وجود چند خیز تاکنونی نتوانسته به جمع ۶ تیم برتر فصل راه یابد. دیدار این هفته موقعیت مناسبی برای شاگردان روبین دوت، سرمربی پیشین فرایبورگ، و تیم برمن بود که از دست رفت.

آینتراخت فرانکفورت یک - نورنبرگ یک

در هفته نهم، بازی آینتراخت فرانکفورت و نورنبرگ هم برنده‌ای نداشت. هر دو گل این دیدار در نیمه دوم به ثمر رسید. نخست میزبان در دقیقه ۵۰ با هنرنمایی واتسلاو کادلچ چک‌تبار از نورنبرگ پیش افتاد. تلاش حریف برای جبران نتیجه سرانجام در دقیقه ۸۶ به بار نشست. یوزپ درمیچ سوئیسی زننده گل نورنبرگ بود. تک‌امتیاز این دیدار کمکی به بهبود جایگاه فرانکفورت نکرد، اما نورنبرگ را از جمع سه تیم انتهای جدول خارج کرد.

دیدارهای روز یکشنبه

دو مسابقه باقی‌مانده هفته نهم به روال همیشه عصر یکشنبه برگزار ‌شدند. در نخستین دیدار هامبورگ میزبان اشتوتگارت بود که تلاش دو تیم تساوی پرگل 3 بر 3 را به دنبال داشت. اشتوتگارت در صورت پیروزی به جمع شش تیم برتر می‌رسید. در ادامه هم وولفسبورگ به خانه آگسبورگ رفت. هر دو تیم در نیمه پایینی جدول حضور دارند. نتیجه این دیدار نیز 2 بر 1 به سود گرگ‌های میهمان بود.

کد خبر 235779
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز